Zaujímajú vás novinky a čerstvé informácie zo sveta podnikania a investícií. Prečítajte si náš blog s článkami, ktoré vás dokážu vždy inšpirovať a posunúť vaše podnikanie vpred.
Investart rastie rovnako ako bicykel
Má to štyri kolesá, dá sa na tom odrážať aj šliapať do pedálov. Je to unikátny rastúci bicykel, ktorý ušetrí starosti rodičom či starým rodičom, urobí veľkú radosť deťom a zároveň šetrí životné prostredie. Rastúci bicykel z dielne slovenského startupu Devonic FORMER má budúcnosť, preto sme do jeho výroby investorsky vstúpili.
Budujeme silnú značku na americkom trhu. Investart rozšíril svoj vplyv na americký trh
Investart vznikol s cieľom investorsky podporovať zaujímavé produkty a startupy a prostredníctvom finančnej injekcie zhodnocovať dobré nápady aj vlastný majetok. Už prvý rok fungovania sme zainvestovali aj na americkom trhu do dropshippingového projektu mladého Slováka. Zdá sa, že naša spoločná značka DrippieLAND je odsúdená na úspech.
Spolupráca Investart a INOVIA podporí najmä startupy a MSP
Inovačné centrum INOVIA sa v žilinskom regióne postupne stáva synonymom pre podporu a rozvoj startupov a inovačných projektov malých a stredných podnikov (MSP). Dnes vám predstavíme jeden z najnovších krokov, ktorým sa aj my ako investičná skupina snažíme rozvíjať inovačný ekosystém – rozbiehame spoluprácu s centrom INOVIA.
Investart finančne vstúpil do slovenského startupu Repetito, ktorý vyvinul viacnásobne použiteľné obaly na e-shopové zásielky. Okrem unikátneho nápadu a životaschopného biznisplánu dvoch nadšených zakladateľov Ivana a Tibora nás o tom, že chceme byť investorom tohto projektu, presvedčil fakt, že výrobky Repetito predbehli minimálne slovenskú dobu.
Problémy má aktuálne takmer 60 % firiem. Krachom sa to však skončiť nemusí
Náš reprezentatívny prieskum odhalil holú pravdu o stave slovenských firiem rôznej veľkosti: 59 % z nich sa dotkla vysoká inflácia a energetická kríza. Citlivo to vnímajú aj zamestnanci firiem.
Ako zaujať investora: Užitočné tipy, čo robiť a čo radšej nie
Fakty aj emócie. Presne to musí obsahovať dobrá prezentácia, aby investora zaujala a zároveň v ňom vzbudila chuť a nadšenie. Ako si pripraviť fakty a na aké emócie sa treba v prezentácii pred investorom sústrediť?
Vysoké ceny energií: Pomoc od štátu alebo od investora?
Ekonomicky náročné časy, keď treba udržať dostatočný cash flow, nie sú spôsobené iba zákonite sa opakujúcimi ekonomickými krízami. Na tie sa dokáže zodpovedný podnikateľ pripraviť. Nečakané zvýšenie nákladov, napríklad cien energií, však môže ohroziť životaschopnosť firmy. Podnikatelia na Slovensku majú možnosť požiadať o pomoc štát. Vstup silného investora sa však v mnohých prípadoch javí ako jednoduchšie riešenie.
Znížená schopnosť splácať záväzky a pohľadávky nie je dôvod na paniku, ale štatutárny orgán spoločnosti by mal zareagovať. Čím skôr, tým vyššia je šanca, že firma toto náročné obdobie zvládne a namiesto úpadku z neho vyjde ozdravená a posilnená. Šanca sa významne zvyšuje vstupom investora.
Máte zdravú firmu, nápady, odbyt, zákazníkov, no vaše ďalšie fungovanie je ohrozené v dôsledku dočasne zlého cash flow. Celé dni a dokonca aj v noci hľadáte možnosti, ako problém vyriešiť. Odpoveď pritom môže byť jednoduchá – investor.
Podnikanie so sebou prináša výhody aj riziká. Je zaujímavé, že na Slovensku o ňom nielen rozmýšľa, ale dokonca ho realizuje najviac mladých ľudí v celosvetovom meradle. Majú mladí v podnikaní výhody?
Investor je možno ten malý dielik skladačky, ktorý chýba k tomu, aby ste naplno rozbehli svoj startup alebo aby ste mohli expandovať. Lebo nápad máte skvelý a plán tiež. Všetko však stojí a padá na financiách. Na základe našich skúseností ponúkame 7 rád, ako si medzi investormi vybrať takého, s ktorým má váš biznis šancu na úspech.
Finančná (ne)gramotnosť? Oddeľuje úspech a neúspech nielen v podnikaní
Ťažké časy a krízy patria k životu a podnikaniu rovnako ako obdobia rastu a úspechu. Aby neznamenali konečnú, je dôležité poznať, ako peniaze skutočne fungujú. Povedané inými slovami, je dôležité byť finančne gramotný.
Spoločenská zodpovednosť firiem: Investícia, ktorá vytvára pridanú hodnotu
Téma spoločenskej zodpovednosti firiem sa môže v krízových časoch zdať irelevantná. Opak je však pravda. Pomáha ťažké časy zvládnuť, predchádzať ďalším a vo firme vytvára pridanú hodnotu, ktorá mení jej obraz v očiach zákazníkov, konkurencie aj celej spoločnosti.
Nalejme si hneď na úvod čistého vína: bez peňazí sa nedá žiť, nieto ešte podnikať. Napriek tomu na rozbeh vlastného biznisu netreba mať vždy tisíce. Určite nie vo vlastnom vrecku.
Obdobia kríz patria k podnikaniu rovnako ako obdobia prosperity. Teraz síce zažívame niekoľko po sebe idúcich náročných rokov, no nie nevyhnutne to musí znamenať, že vášmu podnikaniu dôjde dych. Veď kríza je vždy aj príležitosťou. INVESTART vám pomôže nájsť váš nový štart.
Dostali ste nápad za milión. Objavili ste dieru na trhu. Vymysleli ste niečo, čo tu ešte nebolo, alebo zásadne vylepšili to, čo už existuje. Aspoň tak sa vám to javí… A potom začnete pochybovať, čo je vlastne dobre. Aká je cesta od nápadu k úspešnému biznisu?
Kríza nemusí vašu firmu položiť na kolená, môže to byť šanca na posun
Každá, aj tá najúspešnejšia firma má za sebou obdobia pádov, poklesov a kríz. Od tých menej prosperujúcich ich však odlišuje to, že sa z krízy poučili, otriasli a pokračujú v písaní úspešného príbehu. K tomu rád prispeje aj INVESTART.